Blog

Što je marketinški lijevak (marketing funnel)

Marketinški lijevak (marketing funnel) je jedan od najkorisnijih, usudio bih se reći i najnužnijih, koncepata koje treba uscojiti i primjeniti pri planiranju marketinških strategija. Uz izraz marketinški lijevak, koristi se često i izraz prodajni lijevak, a vrlo blizak u sadržaju je i brand lijevak.

Lijevak (engl. funnel) u digitalnom marketingu predstavlja vizualni prikaz koraka kroz koje potencijalni kupci prolaze prije nego što postanu stvarni kupci proizvoda ili usluge. Koncept je nazvan “lijevak” jer se vizualno prikazuje kao širi na vrhu i postupno se sužava prema dnu, što odražava smanjenje broja potencijalnih kupaca koji ostaju u procesu odlučivanja. Na vrhu se trudimo privući što više porancijalnih kupaca/klijenata u naš lijevak, a njihov broj se prema dnu, na njihovom putovanju (customer journey), postepeno smanjuje.

Lijevak u digitalnom marketingu sastoji se od nekoliko faza, uključujući:

  1. Faza privlačenja: Ova faza je usmjerena na privlačenje potencijalnih kupaca kroz različite marketinške aktivnosti kao što su oglasi na društvenim medijima, SEO, PPC oglašavanje, content marketing i druge marketinške kanale.
  2. Faza zainteresiranosti: Nakon što su potencijalni kupci postali svjesni proizvoda ili usluge, slijedi faza u kojoj se potiče njihovo zanimanje za proizvod ili uslugu kroz dodatne marketinške aktivnosti poput pružanja više informacija o proizvodu, demonstracija proizvoda ili drugih marketinških aktivnosti.
  3. Faza odlučivanja: Ova faza uključuje pomoć potencijalnim kupcima u donošenju odluke o kupovini, poput pružanja recenzija i mišljenja drugih kupaca, usporedbe proizvoda i usluga i drugih informacija koje mogu pomoći u donošenju odluke.
  4. Faza akcije: Ovo je posljednja faza lijevka u kojoj potencijalni kupci postaju stvarni kupci, tj. kupuju proizvod ili uslugu.

Ovo je najgrublja podjela razina unutar marketinškog lijevka. Razine se mogu još fino podijeliti na dodatne faze kako bi se preciznije definirali alati i strategije za različite faze klijentovog napredovanja kroz lijevak. Ponekad se kaže da su gornje razine lijevka u domeni marketinga, dok se u najdoljnje razine uključuju i prodajni odjeli i njihovi alati.

Lijevak u digitalnom marketingu je koristan alat jer pomaže tvrtkama da bolje razumiju kako potencijalni kupci prolaze kroz proces odlučivanja i kako mogu prilagoditi svoje marketinške aktivnosti kako bi potaknuli kupce na daljnje kretanje kroz lijevak. Također omogućuje bolje praćenje performansi marketinških kampanja i prilagođavanje strategije kako bi se postigao bolji rezultat.

Podijelite članak na društvenim mrežama:

Jednom mjesečno šaljemo vam sažetke naših novih članaka posvećenih digitalnom marketingu, umjetnoj inteligenciji i poslovnom leadershipu!

Pretplata na newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje, poduzetnišvu, liderstvu, umjetnoj inteligenciji…