Na početku je bio sadržaj. I nije bio samo bilo kakav sadržaj; bio je to sadržaj koji je pričao priče, koji je pokretao razmišljanja, koji je inspirirao i educirao.
Ovo je srž content marketinga, umjetnost stvaranja i dijeljenja vrijednih, relevantnih i dosljednih priča kako bi se privukla i zadržala jasno definirana publika – i, konačno, kako bi se potaknula profitabilna akcija kupca.
No, što je zapravo sadržaj? Sadržaj je svaki komad informacije koji možete podijeliti. To može biti članak, video, podcast, infografika – sve što vašoj publici pruža vrijednost. I kao što postoje razne vrste priča, tako postoje i razne vrste sadržaja.
Strategija marketinga
Prvi korak je cilj: zašto to radimo? Što želimo postići? Slijedi targetiranje: kome pričamo naše priče? Zatim dolazi definiranje sadržaja: koje priče ćemo pričati? Kanali distribucije su putevi kojima te priče putuju do ušiju i očiju naše publike. Učestalost i vrijeme objavljivanja su ritam naših priča, takt koji održava našu publiku zainteresiranom. Repurpose (preoblikovanje već objavljenog sadržaja za novi kanal ili publiku) i reuse (ponovno objavljivanje nepromijenjenog sadržaja na istom ili drugom kanalu) su naša sposobnost da stare priče pretvorimo u nove, da recikliramo i damo novi život već rečenom.
A što je s EEAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness)? To su temelji na kojima gradimo naše priče. Pokazujući ekspertizu, autoritativnost i pouzdanost kroz naše sadržaje, gradimo mostove povjerenja s našom publikom.
Promocija content marketinga
Promocija sadržaja je način na koji te priče dolaze do što većeg broja slušatelja. Kanali promocije se razlikuju ovisno o vrsti content marketinga.
Objava u blogu na web stranici zahtjeva optimizaciju za tražilice (SEO) koja će uključiti odabir dobrih ključnih riječi, optimizaciju naslova i meta opisa te internih linkova.
Objava na društvenim mrežama će biti uspješna ako se odvija na više platformi, ako potiče angažmane (like, dijeljenje, komentari) a ni opcija plaćenih oglasa nije isključena.
Dodatnu promociju možemo odraditi i korištenjem email kampanja, npr redovnim slanjem newslettera sa sažetcima naših objsvs ns blogu. Pri tome je poželjno iskoristit mogućnost segmentacije i personalizacije publike, kako bi bili sigurni da će relevanti sadržaj biti promoviran prikladnoj publici.
Analiza uspješnosti content marketinga
I konačno, mjerenje i analiza su naši alati za razumijevanje – kako se naše priče čuju, kako se osjećaju.
Svaka priča koju ispričamo treba rezonirati s onima kojima je namijenjena; to je engagement. Ali prava magija se događa kada se te priče prilagode putovanju naših slušatelja, lijevku prodaje, vodeći ih od svjesnosti do razmatranja, od odluke do akcije. Ovo je krajnji cilj content marketinga.
Zaključak
Content marketing nije samo marketing; to je povezivanje, to je stvaranje zajednice oko zajedničkih vrijednosti i interesa. To je pričanje priča s namjerom, s ciljem, s razumijevanjem. To je umjetnost koja transformira nevidljive veze u vidljive, koja pretvara strance u prijatelje, a prijatelje u zagovornike.
Kroz svaki korak strategije, svaku vrstu sadržaja, svaku promociju i analizu, content marketing pleše ovaj složeni ples. To je više od prodaje; to je izgradnja odnosa. Jer na kraju, ono što ostaje, ono što se pamti, nisu samo proizvodi ili usluge – to su priče koje smo podijelili, vrijednosti koje smo promicali, i zajednica koju smo zajedno izgradili.