Sreća
Bogati vjeruju da je siromaštvo korijen svog zla dok prosječni ljudi vjeruju da je novac korijen svog zla. Ispiru nam mozak od malena da su bogati ljudi nepošteni ili srećkovići. Iako bogati znaju da novac ne može garantirati sreću, on ipak može olakšati život i učiniti ga puno ugodnijim.
Sebičnost
Bogati ljudi vjeruju da je sebičnost vrlina, a prosječni vjeruju da je to mana. Bogati se trude usrećiti sebe i svoje bližnje. Ne trude se pretvarati da spašavaju svijet. Ako se ne pobrineš za sebe nećeš biti u poziciji da mijenjaš svijet. Pitajte Billa Gatesa! Ili druge velike filantrope. Da bi nešto nekom dao, moraš to prvo imati! Da naravno, i siromašni mogu volontirati i pomagati drugima. Ali za mijenjanje svjeta na bolje treba novac, moć i utjecaj.
Vizija
Bogati ljudi razmišljaju o budućnosti a prosječni žude za dobrim starim vremenima. Ljudi koji misle da su njihovi najbolji dani iza njih, nikad se ne obogate a život im protiče u depresiji. Self made milioneri se bogate kladeći se na sebe i svoje projekte, snove i neizvjesnu budućnost.
Posao
Bogati ljudi slijede svoje strasti dok prosječni zarađuju novac radeći stvari koje ne vole. Prosječnima se čini kao da bogati stalno rade, no bogati su pronašli inteligentnu strategiju da rade ono što vole i da time zarađuju novac!
Investiranje
Bogati ljudi koriste tuđi novac dok prosječni misle da trebaš novac da bi zaradio novac. Kolikosu prosječni ovdje daleko od istine. Savladati vještinu pronalaženja novca za svoje poduzetničke ideje je vjerojatno najvažnija vještina pravog poduzetnika. Ne bitno je koliko poduzetnik ima svog novca, već koliko je njegova ideja ili projekt vrijedan. Novca će se uvijek naći za pravu stvar.
Prijatelji
Ovo je česti izvor zablude. Bogati se okružuju ljudima koji slično misle kao i oni. Prosječni ljudi misle zato da su oni snobovi. Bogati si ne mogu priuštiti besciljnost, gubljenje vremena na samosažaljevanje ili okrivljavanje drugih i beznačajne trivijalnosti. Kada ih proglasi snobovima, srednja klasa tako lakše opravda svoj odabrani put osrednjosti.
Poslovne prilike
Bogati su usmjereni na zarađivanje a prosječni na štednju. Prosječni toliko razmišljaju o štednji i troše toliko vremena i energije na štednju da im pred nosom promiću prilike za zaradu! Čak ni u krizi, bogati ne razmišljaju na sitno već troše energiju razmišljajući gdje leži “velika lova”.
Očekivanja
Bogati očekuju da će u budućnosti zaraditi još više novca dok prosječni očekuju da će se još više patiti i boriti za opstanak. Bogati ne vjeruju onima koji uvijek proriču zlo i tvrde da život treba biti težak i naporan i da treba biti zahvalan na onome što imamo.
Učenje
Bogati radije žele učiti nego se zabavljati dok prosječni više vole zabavu nego učenje. Uđite u kuću bilo kojeg self made milionera i pronaći će te veliku knjižnicu prepunu knjiga iz kojih su naučili kako se usavršiti i uspjeti u poslu koji rade. Uvijek žele saznati više i pronaći načina kako da budu još uspješniji. Prosječni čitaju romane, tabloide i zabavne magazine.
Tržište
Bogati znaju da je tržište vođeno emocijama i pohlepom dok prosječni misle da je upravljano logikom i strategijom (i samim time teško shvatljivo za laika pa se time i ne treba zamarati). Bogati iskorištavaju u trgovanju spoznaju o ljudskoj prirodi, da je sve u poslu pokretano strahom i pohlepom, kako bi stekli stratešku prednost pred drugima i tako uvećali svoje bogatstvo.
Životni kompromisi
Bogati znaju da u životu možeš imati i uspješan obiteljski život i karijeru/novac. Prosječni misle da moraju birati između obitelji i novca. Bogati jednostavno ne vjeruju da te stvari moraju biti razdvojene. Uz ljubav i vjeru u ostvarivo obilje moguće je uskladiti obiteljske i poslovne obveze. Najjednostavnije je od samog početka partneru, a kasnije i djeci, objasniti da je poslovni život dio obiteljskog života, da je blagostanje obitelji vezano s uspjehom u poslu, a time i sreća cijele obitelji i da je stvaranje obiteljskog blagostanja posao u kojem svi članovi obitelji, na svoj način, pridonose.
Izvor: ” How Rich People Think”, Steve Siebold