U svijetu gdje je svaka sekunda presudna, gdje se o sudbinama odlučuje između katova nebodera, postoji umjetnost koja preobražava prilike u uspjehe – umjetnost elevator pitcha. To nije običan govor; to je vaša živa vizitka, fragment vaše poslovne duše sveden na esenciju koja rezonira u srcima slušatelja, to je trenutak kad features (osobine) i benefits (koristi) plešu tango, gdje je svaki korak jasno definiran i svaka figura namjerno izvedena, a call to action (poziv na akciju) postaje završni akord koji odzvanja odlučnošću i akcijom.
Kada se nađete u toj situaciji da imate priliku promijeniti svoju poslovnu sudbinu u roku od 1 minute, prekasno je za pripremu elevator pitcha. To morate odraditi puno ranije. Zato pogledajmo sada korake koje morate odradtiti da bi ste izbrusili svoj pitch do savršenstva.
Koraci u pripremi elevator pitcha
Definirajte svrhu: Na samom početku, budite kao pustolov koji zna svoj cilj. Bilo da tražite investiciju, novog klijenta, partnerstvo ili jednostavno širite svijest o svom proizvodu/usluzi, jasnoća vaše namjere bit će zvijezda vodilja vašeg putovanja.
Shvatite svoju publiku: Kao što vinar poznaje paletu okusa svojih kupaca, tako i vi morate znati puls publike kojoj se obraćate. Prilagodba jezika, tona i sadržaja ključna je u resonanciji vašeg pitcha s njihovim interesima i potrebama.
Istaknite problem ili potrebu: Svaki veliki izum rođen je iz potrebe, svaka inovacija iz problema koji čeka rješenje. Prezentirajte te životne zapreke koje vaš proizvod ili usluga s lakoćom prevladava.
Predstavite rješenje: Kad ste definirali labirint, pokažite izlaz. Vaše rješenje neka bude jasno, poput svitanja koje rastjeruje noćne sjene dvojbi.
Iznesite svoje jedinstvene prodajne točke (USP – unique sales points): U moru sličnih ideja, vaša jedinstvenost je otočić ekskluzivnosti. Objasnite zašto baš vaš proizvod ili usluga zaslužuje posebno mjesto na karti tržišta.
Komunicirajte koristi (benefits): Dopustite da koristi vaše ponude zrače svjetlošću koja privlači, istaknite ih tako da zasjene same osobine proizvoda ili usluga (features), jer u koristima leži prava vrijednost vaše priče.
Usavršite izvedbu: Budite prirodni, budite vi, ali prije svega, budite razumljivi. Izbjegnite zamku stručnog žargona koji može zamutiti jasnoću vaše poruke.
Zaključite s pozivom na akciju: Kao kapetan broda koji sigurno vodi posadu do luke, tako i vi vodite svoje slušatelje do akcije koju želite da poduzmu. Budite jasni, budite odlučni.
Praksa: Vježbajte svoju vještinu kao violinist koji brusi tonove svoje Stradivarijeve violine, i reakcija, prilagodite svoj pitch ok vaš pitch ne postane fluidan, prirodan, dio vašeg bića.
Tražite povratnu informaciju: Neka vaš pitch bude poput umjetničkog djela koje je otvoreno za interpretaciju, dopustite pouzdanim kolegama ili mentorima da budu vaši kritičari.
Prilagodite po potrebi: Na temelju dobivenih komentara i reakcija, popravite svoj pitch
Budite spremni za pitanja: Pripremite se na moguća pitanja i imajte spremne odgovore. Ništa vas ne smije iznenaditi, vaš pitch je vaš teritorij i vi ste neprikosloveni gospodar tog teritorija.