Blog

Zašto nam treba buyer persona

U slikovitom svijetu marketinga, gdje svaki brend teži biti priča za sebe, postoji zagonetni lik po imenu buyer persona (idealni kupac), naš protagonist, junak koji posjeduje ključeve razumijevanja mnoštva koje se skriva iza pojma ‘tržište’. Ako brendovi teže uspješnoj komunikaciji s publikom, onda je buyer persona njihov najbolji saveznik, svojevrsni Sherlock Holmes marketinga, koji nam pomaže shvatiti naše kupce.

Idealan kupac (buyer persona)

Buyer persona je detaljan profil idealnog kupca, ne samo skica na papiru, već gotovo roman s likom koji ima ime, lice, želje, potrebe, strahove i aspiracije. Sastavljena od niza karakteristika koje prelaze granice suhoparnih statistika, ova persona ima moć utjeloviti se u umovima onih koji stvaraju marketinške strategije.

Kao kompas u ruci kapetana, buyer persona usmjerava marketinške strategije, poruke i kampanje tako da one postanu značajne i rezonantne s onima koji će na kraju reći “da” – kupcima. Ona služi kao temelj za stvaranje sadržaja, razvoj proizvoda, prodajnih strategija i svega što ima za cilj privući i zadržati lojalnost potrošača.

Segemntacija tržišta i buyer persone

Segmentacija tržišta je proces kategorizacije velikog tržišta u manje dijelove. Omogućava brendovima da kreiraju marketinške aktivnosti prilagođene specifičnim publikama, umjesto pokušaja da istim sadržajima, kanalima i aktivnostima zadovolje sve potencijalne klijente.

Buyer persona i segmentacija tržišta su kao plesni partneri u valceru – oba su potrebna za uspješan ples. Segmentacija pruža okvir, ritam i strukturu, dok buyer persona dodaje emociju, strast i dubinu plesu. Jedno bez drugoga bi bilo kao valcer bez muzike. Prije negoli razradimo segmentaciju, ne možemo kreirati buyer persone, jer načelno, svaka buyer persona je zapravo utjelovljenje jednog segmenta našeg tržišta.

Što sadrži profil buyer persone?

Kada kreiramo buyer personu, često se koristimo predlošcima ili online alatima koji nam olakšavaju i ubrzavaju izradu. No zapravo su nam dovolji papir, olovka i dobro poznavanje segmenata našeg tržišta. Cilj je opisati na papiru, sa što više detalja i što realističnije, zamišljenu osobu koja predstavlja prosjek osobina naših kupaca iz pojedinog segmenta tržišta.

Te osobine se mogui podijeliti u više skupina:

Demografske podatke – izmišljeno ime i prezime, dobnu skupinu, spol, obrazovanje i dohodak.

Geografske podatke – gdje vaša persona živi i radi.

Psihografske podatke – interese, hobije, vrijednosti i stavove.

Bihevioralne podatke – navike u kupovini, lojalnost brendovima i korisničko ponašanje.

Ciljeve i motivacije – što vaša persona teži postići i što ju pokreće.

Izazove i bolne točke – problemi koje vaša persona pokušava riješiti.

Kako koristimo buyer personu u marketingu?

Buyer persona je kao zvijezda vodilja u noći, koja vodi putem kroz mračnu šumu tržišne konkurencije. Kroz razumijevanje profila naše idealne publike, oblikujemo marketinški sadržaj tako da rezonira s određenim životnim iskustvima i ambicijama.

Kada stvorimo kampanje, one nisu upućene mnoštvu, već komuniciraju izravno s našim buyer personama, stvarajući dojmove, pružajući odgovore, i razgovarajući kao stari prijatelji preko šalice kave. S buyer personom, marketinške poruke postaju personalizirane, a svaki klik, svaki otvoreni email, svaki pregledan sadržaj pretvara se u razgovor koji odjekuje individualnošću i relevantnošću.

Buyer persona pomaže nam pri stvaranju priča koje prodaju, koje stvaraju emotivnu povezanost i koje dopiru do srži onoga što naši idealni kupci traže. S takvom mapom zvjezdanog neba, naš marketing ne puca u prazno, već gađa direktno u metu.

U eri gdje je svaki dojam bitan, gdje svaki trenutak na ekranu može prelomiti odluku, buyer persona je više od marketinškog alata – ona je proročište koje nam šapuće želje naših kupaca, omogućujući nam da predvidimo i oblikujemo njihovo kretanje u svijetu našeg branda.

Neka vam buyer persona bude alat koji orezuje suvišno ali i oblikuje i njeguje rast onoga što je stvarno bitno – duboka i trajna veza s onima koji drže ključeve našeg uspjeha. U tom plesu između segmentacije tržišta i buyer persone, ne zaboravite da je svaka nota važna, da je svaki korak priča za sebe, i da svaki ples ima svoj ritam i razlog – a sve to počinje s razumijevanjem – tko je na drugoj strani.

Podijelite članak na društvenim mrežama:

Jednom mjesečno šaljemo vam sažetke naših novih članaka posvećenih digitalnom marketingu, umjetnoj inteligenciji i poslovnom leadershipu!

Pretplata na newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje, poduzetnišvu, liderstvu, umjetnoj inteligenciji…