Blog

Što je stablo digitalnog marketinga?

Zamislite stablo. Ne bilo koje stablo, već ono koje svojim korijenjem čvrsto grli zemlju, deblo koje neustrašivo nosi težinu ideja, i krošnju koja se slobodno širi prema nebu.

Stablo digitalnog marketinga je grafički prikaz koncepta digitalnog marketinga. Koristan je alat kojim se lagano može objasniti digitalni marketing i njegovi alati.

Dijelovi ovog stabla predstavljaju različite skupine alata digitalnog marketinga i njihovu međusobnu suradnju u izgradnji i praćenju uspjeha marketinške strategije.

Deblo

U srcu svega je web mjesto – naše deblo. Mjesto gdje se sve susreće, gdje kupci pronalaze ono što su tražili i gdje se konverzije događaju kao listovi koji padaju na tlo.

Ono je okosnica digitalnog marketinga, mjesto kamo se slijevaju kupci iz svih marketinških aktivnosti, kako bi na web mjestu dobili najcjelovitiju informaciju, ostavili svoje podatke, postavljali pitanja i na kraju odradili željenu konverziju. Ta konverzija može biti kupnja proizvoda u web shopu, pretplata na newsletter ili nešto treće. Web mjesto sadrži i landing pages ili specijalizirane web stranice koje na sebe primaju priljev posjetitelja usmjerenih niz razne kanale koji se opisuju u krošnji stabla digitalnog marketinga

Korijen

Ali, šta je s korijenjem? Ah, korijenje. To je naša strategija, naš plan. Korijeni su temelj, bez kojih bi naše deblo palo pri prvoj oluji. Ovo je dio koji se ne vidi, ali bez kojeg bi cijeli ekosistem propao.

Korijen predstavlja mjesto pripreme i izrade strategije i sadržaja marketinga. Grane korijena su:

  • Istraživanje tržišta ( niše, segmentacija tržišta, buyer persone, tržišna pozicija vlastitog branda i konkurencije, ključne riječi za SEO iSEM…)
  • Vanjsko i unutarne brandiranje (brand elementi, touching points, knjiga vizualnog standarda, svjesnost o brandu, lojalnost brandu…
  • Brand i marketinške strategije (marketinški lijevak, planovi atrakcije, interakcije, konverzije i umnožavanja…)
  • Sadržaj marketinških poruka (relevantnost, korisnost, vjerodostojnost, jasnoća…)

Krošnja

I na kraju, krošnja – naši kanali. Od SEO-a do e-mail marketinga, svaki list je kanal kroz koji privlačimo posjetitelje na našu web stranicu. Ovdje digitalni marketing pokazuje svoju pravu snagu, sposobnost da se širi i prilagođava, da privuče svjetlost i pretvori je u nešto što hrani cijelo stablo.

Krošnja predstavlja sve moguće kanale kroz koje privlačimo posjetitelje na našu web stranicu. Ti kanali mogu biti digitalni, kada govorimo o digitalnom marketingu, ali se mogu nadopunjavati i klasičnim kanalima.

Digitalni kanali

  • Search engine marketing (SEM) su kanali koji polaze sa tražilica, (najčešće Google, Bing, You Tube). To su razni plaćeni oblici oglašavanja na rezultatima pretraživanja na tražilicama,kao što su google search kampanje.
  • Search engine optimisation (SEO) je kompleksna prilagodba web stranice kako bi što zauzela što bolju poziciju (pri vrhu) na prikazu rezultata pretraživanja na tražilici (SERP – search engine result page)
  • Sadržajni marketing (content marketing) koji predstavlja kreiranje i objavljivanje različitih formata sadržaja (tekst, slike, video…) na profilima i stranicama društvenih mreža, web stranica (blog) you tube….
  • E mail marketing – izgradnja e mail liste (obično uz pomoć landing pages i lead magneta) te slanje e mailova u obliku ciljanih kampanja (manualno ili automtizirano u određenoj email sekvenci (slijedu) uz zadovoljavanje određenih uvjeta)
  • Online oglašavanje je plaćeno oglašavanje u raznim formatima (tekst, slika, video) na društvenim mrežama, u mailovima, na web stranicama ili you tubeu. Najpoznatiji su primjeri google display oglasi na partnerskim web stranicama, meta oglasi (facebook i instagram). video marketing na you tubeu…kao i afiliate marketing i oglasi u računalnim igrama
  • Različiti on line specijalizirani direktoriji
  • Odnosi s javnošću (PR – public relations) – objava raznih white papersa, objava za novinare (press realise)…

Tradicionalni kanali

Pod tradicionalne kanale koji mogu voditi na web stranicu podrazumjevamo masovne medije (radio, televizija), tiskovine, događanja (evente), sampliranja i demonstracije proizvoda, pakiranja, cold calls, direktni marketing, guerila marketing, društvene kampanje, predavanja, pokloni, sponzorstvo…

Zaključak

Svaki dio ovog stabla ima svoju ulogu, svoj značaj, i bez zajedničkog rada, strategija digitalnog marketinga ne može cvjetati. Ovo stablo je živo biće, koje raste, mijenja se, i prilagođava se, baš kao i tržište. Kao marketingaš, naš je posao da njegujemo svaki dio ovog stabla, da ga zaštitimo od oluja i štetnika, i da ga vodimo kroz godišnja doba.

U digitalnom marketingu, kao i u prirodi, postoji savršena harmonija između svih dijelova. Razumijevanjem i primjenom ove harmonije, možemo ostvariti uspjeh koji traje. Stablo digitalnog marketinga nije samo model; to je filozofija, način razmišljanja koji nam omogućava da vidimo širu sliku i stvorimo kampanje koje ne samo da dopiru do ljudi, već ih i dotiču na značajne načine.

Podijelite članak na društvenim mrežama:

Jednom mjesečno šaljemo vam sažetke naših novih članaka posvećenih digitalnom marketingu, umjetnoj inteligenciji i poslovnom leadershipu!

Pretplata na newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje, poduzetnišvu, liderstvu, umjetnoj inteligenciji…