Blog

Teme iz područja marketinga, poduzetništva i osobnog razvoja

Pretplatite se na besplatni newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje,  poduzetnišvu i liderstvu.

Kako govorom tijela poboljšati poslovnu prezentaciju

Tijekom prezentacije čak 70% informacije prenosimo neverbalnom komunikacijom. Gledateljji će u roku nekoliko sekundi donijeti sud o nama i procijeniti da li smo im sipatični ili ne, čak i prije nego progovorimo. Savršeno isplanirana prezentacija će brzo dosaditi ako uporno ponavljamo neku iritantnu gestu ili odvlačimo pažnju od prezentacije nekom neprikladnom kretnjom.

Kako podići vlastito samopouzdanje tijekom prezentacije?

Otvorite prsa i ruke prema gledateljima i držite se uspravnog položaja tijela. Tako će te lakše disati i osjećati se opušteno. Smanjit će se trema i lakše će te govoriti. Osjećati će te se moćnije.

Kako opustiti gledatelje?

Najmoćnije oružje koje posjedujete u komunikaciji s drugim ljudima je osmjeh. Koristite ga! Osmjehujte se gledateljima. Biti će te simpatični. Uklonit će te kod njih strah i osjećaj nelagode. Opustit će se.

Kako privući pažnju gledatelja?

Gestikulirajte rukama i šakama na prirodan način i gledajte ih u oči! Ljudi prirodno imaju sklonost obratiti pažnju i osjećati simpatije za onog tko ih gleda u oči. Pazite da te poglede ravnomjerno rasporedite po dvorani. Nemojte se fiksirati samo na jednu osobu. Ne pretjerujte s gestikulacijom.

Kako uspostaviti autoritet?

Budite potpuno smireni i koristite umjerenu i prikladnu gestikulaciju. Ne mašite rukama kao da želite poletjeti. Ne lupajte stalno dlanom u dlan i ne upirite prstom u ljude, niti mašite patronizirajuće prstom. Smirene osobe gledatelji doživljavaju kao samopouzdane i autoritativne.

Kako dodati dinamiku u govor?

Koristite prostor koji imate na raspolaganju. Polako ga osvajajte. Hodajte dok govorite. Izrecite prvu tvrdnju na poziciji jedan. Napravite par koraka. Izrecite drugu točku, Napravite opet par koraka. Izrecite treću tvrdnju. No ne pretjerujte s kretanjem, pogotovo dok izgovarate rečenice. Ne vodite fittness trening!

Kako zadržati pažnju gledatelja?

Unesite varijacije u svoje kretnje. Mijenjajte gestikulaciju: otvoreni pokreti, mali pokreti glavom, rukama, šakama, široki pokreti, kretanje po podiju…

Kako privući pažnju na određeni element prezentacije?

Uperite prst u tu točku na zaslonu i zagledajte se u nju. Gledatelji će spontano pratiti vaš pogled i prst.

Kako ohrabriti gledatelje na sudjelovanje?

Koristite otvorene kretnje i , ako je moguće, hodajte oko i među ljude. Ljudi su skloni više sudjelovati ako im je govornik na manjoj udaljenosti.

Kako odgovoriti na teška pitanja?

Napravite pauzu, polako dišite..to će vam dati priliku da smislite odgovor..odgovarajte gledajući osobu koja je uputila pitanje direktno u oči.

Kako “prodati” priču gledateljima?

Cijelo vrijeme koristite pozitivne geste…palac prema gore (like), otvorene geste, osmjeh, miroring (imitirate kretnje gledatelja)…

Podijelite članak na društvenim mrežama:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp

Odgovori

Pratite nas na društvenim mrežama

Najpopularnije

Ne propustite bitno

Pretplatite se na besplatni newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje,  poduzetnišvu i liderstvu.

Preporučeni članci

Kako ispravno odraditi B2B cold call

Ovi savjeti su prvenstveno namijenjeni malim firmama, koje si ne mogu priuštiti call centar, a čiji klijenti su uglavnom pravne osobe. Iako cold calling prema fizičkim osobama ima svoje specifičnosti, koje prije svega zahtjevaju veći broj poziva kako bi se posao obavljao efikasno, uz manje dostupne podatke o klijentima, ipak se neki savjeti iz ovog članka mogu primijeniti i na tu vrstu poziva.

Kako napraviti vrhunsku poslovnu prezentaciju

Power point je izvrstan alat za izradu prezentacija, no brojne opcije koje sadrži su iskušenje kojem često podlegnemo i zatrpamo prezentaciju listama, tablicama, grafikonima, suvišnim grafikama…prezentacija postane pretrpana, nerazumljiva i naporna za pratiti. Postali smo robovi tog alata. umjesto da on služi nama. Nabrojat ćemo 10 jednostavnih pravila koja će odmah drastično unaprijediti izgled vaših slajdova i prezentacije u cjelini i olakšati vam izlaganje.

6 stilova vođenja u poslovnom okruženju

Daniel Goleman, autor brojnih popularnih knjiga o emocionalnoj inteligenciji, u svom radu objavljenom 2002. godine predlaže model sa 6 različitih stilova vodstva. Ovaj model je postao izuzetno popularan proteklih godina kao vrlo korisni alat u određivanju pristupa vodstvu u pojedinim situacijama i razvojnim fazama timova. Iako svaki vođa ima osobne afinitete prema jednom ili više tih stilova, potrebno je razviti sve stilove vodstva kako bi kvalitetno mogao voditi svoj tim u različitim situacijama.

Testovi osobnosti i njihova primjena u poslovnom okruženju

Po čemu se moderne firme razlikuju od firmi od prije 20 i više godina? Ako pogledamo njihovu strukturu, primijetit ćemo da su sve „pliće” sa manje razina hijerarhije. Zbog potrebe za velikom količinom informacija i brzine promjene znanja, te visoke specijaliziranosti nekih poslova, vrlo su ovisne o timskom radu. Globalizacija je pridonijela povećanju konkurencije a time su i firme postale prisiljene da se više orijentiraju prema vladaru tržišta – kupcu/klijentu. Stil rukovođenja je postao manje autoritativan jer se nove generacije zaposlenika odlikuju većim konformizmom i samopoštovanjem. Potreba za autonomijom zaposlenika je postala veća, ne samo zato što su dosadni i nisko zahtjevni poslovi postali automatizirani nego i zato što pretpostavljeni (posebno ako su dosta stariji) često uopće ne posjeduju vještine svojih podređenih, te ponekad i ne razumiju što i kako ti mladi zaposlenici rade da bi ostvarili zadane ciljeve. Motivacija zaposlenika više nije samo novac, radnici su manje ovisni o stalnom zaposlenju i svoje vještine i znanja tretiraju kao lako prenosiv set alata koji brzo mogu ponijeti sa sobom kod novog poslodavca.