Blog

Teme iz područja marketinga, poduzetništva i osobnog razvoja

Pretplatite se na besplatni newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje,  poduzetnišvu i liderstvu.

Kako napraviti vrhunsku poslovnu prezentaciju

Power point je izvrstan alat za izradu prezentacija, no brojne opcije koje sadrži su iskušenje kojem često podlegnemo i zatrpamo prezentaciju listama, tablicama, grafikonima, suvišnim grafikama...prezentacija postane pretrpana, nerazumljiva i naporna za pratiti. Postali smo robovi tog alata. umjesto da on služi nama. Nabrojat ćemo 10 jednostavnih pravila koja će odmah drastično unaprijediti izgled vaših slajdova i prezentacije u cjelini i olakšati vam izlaganje.

Bez lista nabrajanja (bullet points)!

Liste nabrajanja, na jednom slajdu, uništavaju vašu prezentaciju i svode ju na čitanje naglas točki sa liste. Obezvrijeđuju vaš talent kao predavača i beskrajno su dosadne. Uklanjaju dramatiku iz izlaganja i onemogućavaju efektan timing. Riješite ih se odmah!

Započnite na papiru

Ako krenete odmah slagati prezentaciju na računalu to će vam jako ograničiti kreativnost. Tehnikalije i Microsoftovi templateovi će vam odvlačiti pažnju i trošiti vrijeme u ključnom trenutku izrade prezentacije, a to je onda kada slažete kostur i konceptualno osmišljavate prezentaciju. Uzmite stiker papiriće, tretirajte svaki kao jedan slajd i zapišite na svaki sadržaj. Preslagujte ih, bacajte, radite nove i ljepite na veći papir dok ne budete zadovoljni rezultatom. Tek tad sjednite za računalo.

Pravilo 30pt

Vaši gledatelji nemaju vid Supermena. Tekst na slajdu ne smije biti manji od 30pt. Ako je manji, biti će nečitljiv, što će odvlačiti pažnju i izazvati negodovanje u auditoriju.

Podijelite članak na društvenim mrežama:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp

Odgovori

Pratite nas na društvenim mrežama

Najpopularnije

Ne propustite bitno

Pretplatite se na besplatni newsletter

Poučni članci i korisni savjeti o digitalnom marketingu, povećanju prodaje,  poduzetnišvu i liderstvu.

Preporučeni članci

Kako ispravno odraditi B2B cold call

Ovi savjeti su prvenstveno namijenjeni malim firmama, koje si ne mogu priuštiti call centar, a čiji klijenti su uglavnom pravne osobe. Iako cold calling prema fizičkim osobama ima svoje specifičnosti, koje prije svega zahtjevaju veći broj poziva kako bi se posao obavljao efikasno, uz manje dostupne podatke o klijentima, ipak se neki savjeti iz ovog članka mogu primijeniti i na tu vrstu poziva.

Kako govorom tijela poboljšati poslovnu prezentaciju

Tijekom prezentacije čak 70% informacije prenosimo neverbalnom komunikacijom. Gledateljji će u roku nekoliko sekundi donijeti sud o nama i procijeniti da li smo im sipatični ili ne, čak i prije nego progovorimo. Savršeno isplanirana prezentacija će brzo dosaditi ako uporno ponavljamo neku iritantnu gestu ili odvlačimo pažnju od prezentacije nekom neprikladnom kretnjom.

6 stilova vođenja u poslovnom okruženju

Daniel Goleman, autor brojnih popularnih knjiga o emocionalnoj inteligenciji, u svom radu objavljenom 2002. godine predlaže model sa 6 različitih stilova vodstva. Ovaj model je postao izuzetno popularan proteklih godina kao vrlo korisni alat u određivanju pristupa vodstvu u pojedinim situacijama i razvojnim fazama timova. Iako svaki vođa ima osobne afinitete prema jednom ili više tih stilova, potrebno je razviti sve stilove vodstva kako bi kvalitetno mogao voditi svoj tim u različitim situacijama.

Testovi osobnosti i njihova primjena u poslovnom okruženju

Po čemu se moderne firme razlikuju od firmi od prije 20 i više godina? Ako pogledamo njihovu strukturu, primijetit ćemo da su sve „pliće” sa manje razina hijerarhije. Zbog potrebe za velikom količinom informacija i brzine promjene znanja, te visoke specijaliziranosti nekih poslova, vrlo su ovisne o timskom radu. Globalizacija je pridonijela povećanju konkurencije a time su i firme postale prisiljene da se više orijentiraju prema vladaru tržišta – kupcu/klijentu. Stil rukovođenja je postao manje autoritativan jer se nove generacije zaposlenika odlikuju većim konformizmom i samopoštovanjem. Potreba za autonomijom zaposlenika je postala veća, ne samo zato što su dosadni i nisko zahtjevni poslovi postali automatizirani nego i zato što pretpostavljeni (posebno ako su dosta stariji) često uopće ne posjeduju vještine svojih podređenih, te ponekad i ne razumiju što i kako ti mladi zaposlenici rade da bi ostvarili zadane ciljeve. Motivacija zaposlenika više nije samo novac, radnici su manje ovisni o stalnom zaposlenju i svoje vještine i znanja tretiraju kao lako prenosiv set alata koji brzo mogu ponijeti sa sobom kod novog poslodavca.